Marco Koers: Digital marketing en een succesvolle onderneming

Marco Koers: voor iemand anders werken zag ik niet zitten, dus ben ik gaan ondernemen. Met zijn ShaversClub is hij één van de drie grote scheermerken van Nederland. De minor digital marketing hielp zijn grote droom werkelijkheid maken. 

Student Ondernemerschap en Retailmanagement

Minor digital marketing

Waar de passie voor digital marketing allemaal begon

De interesse in digital marketing zat er bij Marco al vroeg in. In 2013 is Marco begonnen met de verkoop van autoverlichting via zijn webshops Hidxenonverlichting.nl en Autolampenshop.nl. Het ondernemen zat er dan ook al vroeg in bij Marco. De webshops zijn nog steeds onderdeel van één van zijn twee bedrijven. Ze vallen allemaal onder Koers Internet Marketing. Maar Marco geeft toe dat zijn focus momenteel niet op deze webshops liggen. Waarom? Omdat één bedrijf niet genoegd was en hij in februari 2016 het merk ShaversClub, onderdeel van ShaversClub B.V., heeft opgericht. Hoe hij van een webshop online succes moest maken, heeft hij geleerd tijdens de minor digital marketing.

 

Ondernemen tussen de grote spelers
‘Ik ben begonnen met mijn webshops, omdat ik online marketing geweldig vind en van ondernemen hou. Ik zie mezelf simpelweg niet voor iemand anders werken. Wat ik én onze investeerders zo uniek vinden aan het concept van ShaversClub, is dat het een compleet nieuw scheermerk is. De scheer- en mannencosmetica markt is vrij ouderwets en is eigenlijk altijd in handen geweest van de grote namen zoals Gillette en Wilkinson.’

Eigenaar Shaversclub Marco Koers. Student minor Digital marketing.
ShaversClub logo

ShaversClub

ShaversClub is een online scheer- en cosmetica merk gericht op mannen. Het biedt op basis van een subscriptionmodel klanten de mogelijkheid om scheermesjes en cosmetische producten periodiek geleverd te krijgen. Maar het is ook gewoon mogelijk om eenmalig producten te bestellen.

Ondernemerstip voor studenten tijdens de minor digital marketing

Ondernemen neemt veel tijd in beslag. In de week is Marco zo’n 50 tot 60 uur ermee bezig. In combinatie met studeren en in de tijd dat hij de minor digital marketing volgde, botste dit wel eens. Marco’s tip voor studentenondernemers is gewoon maar even accepteren dat je zo goed als geen vrije tijd meer over zal houden naast je studie en bedrijf. Een minor volgen, een onderneming van top tot teen runnen en een online succes worden kost tijd.

Marco's toekomstplannen

”Mijn droom is om een groot E-commerce bedrijf te bouwen in Nederland én Europa. Voordat ik de minor digital marketing begon droomde ik hier al van. Met de groei van Shaversclub zie ik veel mogelijkheden in de cosmetische industrie, maar ook andere concepten op basis van een subscriptionmodel. Dit model kan op heel veel producten en diensten worden geplakt. En wie weet wat voor andere ideeën ik in de toekomst nog ga uitwerken.”

De minor digital marketing ook wat voor jou?

Ben je na het lezen van het verhaal geïnspireerd geraakt over wat de minor digital marketing kan bijdragen aan jouw eigen onderneming? En is jouw grote droom misschien ook wel om net zo’s succesvolle ondernemer te worden als Marco of wil je gewoon meer kennis van online marketing? Schrijf je dan nu in voor je minor en wordt een echte digital marketeer!

Junior Digital Marketeer

Benieuwd naar andere succesvolle verhalen?

Ben je benieuwd hoe je tijdens de minor aan de slag gaat met een professionele website bouwen? Klik hier.
Marco is niet de enige student die een succesvolle onderneming is gestart met behulp van de minor digital marketing. Ben je benieuwd naar andere ervaringen? Lees dan de succesvolle verhalen van onder andere Maarten Hamer en Davey Groothedde.